onsdag 23. september 2009

"Barna i Sentrum"

Jeg ønsker at foreldrene skal tilbringe mye mer tid sammen med barna sine så lenge de er små, så på dette bilde har jeg utrykket meg litt mer med gråtone (svart/hvit) form.
Jeg har valgt å ha ett litt mer tristere bilde, for det er spesielt mange barn som vil ha mer oppmerksomhet av sine foreldre.
Det kan også være slik at han blir litt mobbet på skolen og av sine klassekamerater.
Norge er det beste landet å bo i, men menneskene har det ikke akuratt mye bedre selv når vi bor i ett så rikt land.
-Jeg ønsker ett varmere samfunn blandt menneskene rundt oss, der foreldrene kan velge selv om de kunne være mer sammen med barna sine.
Men også de gamle

"Dette bildet tok jeg med ett kompaktkamera `Cybershot Sony`, jeg tok med en vanlig blits.
Jeg ble med tante, farmor og fetterene mine ut til Croftholmen.
Det var da jeg bestemte meg for å ta dette bildet i samme slengen.
Og akuratt da jeg var litt mer rundt dem virket det som ett bra tidspunkt.
Jeg tok bilde av den eldste av fetterene mine."
"Dette bilde redigerte jeg på photoshop.
Jeg har brukt gråtone i bakgrunnen, kopierte figuren i bilde på en ny layer.
Bakgrunnen ble grå, og jeg endret litt mer av contrasten og lyset i bildet så det skulle kanskje se litt mer mørkere ut.
Men ikke utyddelig.

Og etterhvert sate jeg endelig på figuren, jeg begynnte enkelt.
Jeg hadde klippet at figuren med rette strekker med laso (kutern) fra photoshop og visklet vekk de delene av figuren som tilhørte bakgrunnen.
Figuren på bildet gjorde jeg også litt mer fargerik, så personen er den eneste som er fargerik og da var det også meningen at folkene som så på bildet skulle rette blikket mot han.

-"Det gikk bra tenker jeg med å jobbe med dette bilde, det tok ikke altfor lang tid heller".
Men ikke for kort tid heller.

Sted- Croftholmen
Offer/ Person- Min fetter
Kamera- Cybershot Sony Kamera
Lysstyrke- Naturlig lys.
Vinkel- Normal
Stilling- Ståstilling
Verktøy Fra Kameraet- (ikke blits) 
av-Benedicte Kristensen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar