torsdag 3. september 2009

!Photoshop!

Dette glemte jeg å skrive for sikkert noe få dager siden, men Mac`en min klikka så jeg fikk ikke bruke den ..
Men dette er det jeg skal fortelle nå:

31-08-09
Vi i klasse 1mka (Medie & Kommunikasjon klasse.1) fikk lært mer om photoshop.
Jeg hadde brukt Photoshop tidligere før skolen startet, men det var ufattelig uendelig lenge siden.
Men denne gangen var det enda mere morsomere enn jeg forventa det ville være.
Vi fikk lært mer av Photoshop tidligere i forrige uke, men det fikk jeg ikke mer ut av enn dette heller.
Det var den andre kontakt læreren våres Thomas som hadde lært oss dette.
Han var proff fotograf of visste mye om photoshop som han skulle dele med oss.
Viktige punkter vis du skal bruke Photoshop etter fotografering:
-Avgjøre med ett bilde på Photoshop!
  1-Klippe bort litt avavkantene/ beskjere eller crop som det heter.
   2-Regulere lyset/ da går du på "Image" så  litt på toppen står det "Adjustments". Klikk på den, så ser du på noe som heter "Levels" eller "Curves". 
    3- Bruk også "Brigthness/ Contrast" som du også finner på "Adjustments".
  4-"Hue/Satiuration".
5- Men også, vi du vil sette ett bilde på ett bilde, så ser du på din venstre side der det er en sånn slags box, der står det alt av History, Navigator osv.
Du skal lette etter noe som heter Layers, vis du finner ett lite ikon der det er tre strekker under hverandre, klikk så står det på toppen "New Layers", gå der så finner du det..
Photoshop er egentlig ikke så vanskelig, men vis du ikke skjønte det jeg har forklart, meld deg på Medie og kommunikasjon eller stør en venn som har peiling.

Jeg hadde laget mye rart som jeg hadde fått ut over photoshop, noen av bildene er på:
http://s1016.photobucket.com/albums/af281/DetchChan/
-eller-
http://uzumaki-asu.deviantart.com/

Skjekk gjerne sidene om du vil, stort sett er mesteparten av dem fra Soul Eater (min favorite japanske manga serie)
ENJOY!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar